Informace o publikaci

Perceptual Motor Skills in Children and Pupils with Mild Intellectual Disabilities

Název česky Percepčně-motorické funkce u dětí a žáků s lehkým mentálním postižením
Autoři

VIKTORIN Jan LOOSOVÁ Lucie

Rok publikování 2020
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Multidisciplinary Journal of School Education
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
www https://czasopisma.ignatianum.edu.pl/jpe/article/view/1471
Doi http://dx.doi.org/10.35765/mjse.2020.0918.04
Klíčová slova přehled literatury, percepčně-motorické funkce, lehké mentální postižení, děti, žáci
Popis This literature review analyzes eight specialized papers which focus on issues of the perceptual motor skills of children and pupils with mild intellectual disabilities. Children and pupils with mild intellectual disabilities have deficits in perceptual motor skills. The deficits of adaptive and intellectual skills of these children and pupils may be greater (mainly because of their conceptual and abstract reasoning)­ than their relative deficits of perceptual motor skills. Stronger perceptual motor skills in children and pupils with mild intellectual disabilities may be the target of school intervention as a means of alleviating problems in adaptive functions.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info