Zde se nacházíte:
Informace o publikaci
Ventilator-Associated Pneumonia Prevention in Pediatric Patients: Narrative Review
Název česky | Prevence s ventilátorem asociované pneumonie u dětských pacientů: narativní review |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2022 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | Children-Basel |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | https://www.mdpi.com/2227-9067/9/10/1540 |
Doi | http://dx.doi.org/10.3390/children9101540 |
Klíčová slova | ventilator-associated pneumonia; children; pediatric; intensive care; prevention |
Popis | Ventilátorová pneumonie (VAP), jedna z nejčastějších infekcí spojených se zdravotní péčí v prostředích intenzivní péče, je spojena s významnou morbiditou a mortalitou. VAP je diagnostikována u > 10 % pacientů na mechanické ventilaci, incidence stoupá s počtem dní ventilace. V posledních desetiletích byla rozsáhle studována patofyziologie VAP, rizikové faktory VAP a léčba. U kriticky nemocných dětských pacientů jsou významnými rizikovými faktory rozvoje VAP mechanické problémy, jako je nedostatečná těsnost ventilátorového okruhu (zejména kvůli historicky podložené preferenci bez manžety) a nadměrná vlhkost v okruhu. Přístupy založené na protokolu u kriticky nemocných pacientů s mechanickou ventilací, uzavřeným odsáváním, polohou horní části těla, enterální výživou a selektivní supresí žaludeční kyseliny mají příznivý vliv na výskyt VAP. V posledních desetiletích se manžetové hadičky aplikovaly u celého spektra kriticky nemocných dětských pacientů (kromě novorozenců s hmotností < 2700 g), společně s ošetřovatelskou péčí orientovanou na manžety včetně správného řízení tlaku v manžetě (<20 cm H2O) a využití specializovaných byly implementovány tracheální trubice se subglotickými sacími porty v kombinaci s úzkým infraglotickým tracheálním sáním. Cílem tohoto přehledu bylo shrnout současné poznatky podložené důkazy o patofyziologii, rizikových faktorech, diagnostice, léčbě a prevenci VAP v klinicky orientovaných prostředích. |
Související projekty: |