Zde se nacházíte:
Informace o publikaci
Diagnostická role jako výzva pro učitele v současném individualizovaném předškolním vzdělávání
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2023 |
Druh | Vyžádané přednášky |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Respekt k individualitě a jedinečnosti každé dětské osobnosti se stal základním konceptem současného předškolního vzdělávání. K jeho naplňování pomáhá učitelům kromě využívání přiměřených metod a forem práce zejména dovednost průběžného pedagogického diagnostikování, posílená znalostmi v oblasti předškolní pedagogiky a vývojové psychologie. Individualizace vzdělávání proto vyžaduje sledování a dokumentování osobních vzdělávacích potřeb, zájmů a pokroků dítěte a následnou diferenciaci vzdělávací nabídky, případně intervenci. Jaká je kvalita diagnostických dovedností učitelů mateřských škol je ústřední téma celého příspěvku. |