Zde se nacházíte:
Informace o publikaci
Learning from precarious trajectories : portraits of young adults in four European countries
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2023 |
Druh | Kapitola v knize |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Přiložené soubory | |
Popis | Lidé se v průběhu svého života neustále adaptují a mění své chování, tedy prochází celoživotním učením. Zdůrazňujeme, že význam toho neformálního učení během života byl poněkud upozaděn dominujícím politickým a ekonomickým chápáním celoživotního učení (Hallqvist et al., 2012). Životní příběh se tedy může stát polem učení, v němž jednotlivci reflektují, organizují a interpretují své zkušenosti, aby vytvořili návody pro své budoucí chování (Biesta & Tedder, 2008). To jim pak umožňuje zachovat kontrolu nad svým jednáním a směřovat své životní dráhy. V této kapitole analyzujeme biografické narativy mladých lidí, kteří v počátku své pracovní dráhy a dospělého života prošli obdobím nejistoty, abychom porozuměli, k jakým procesům učení docházelo v jejich fragmentovaných pracovních drahách a jak procesy učení mohly ovlivňovat individuální chování. |