![Jak na přijímačky](https://cdn.muni.cz/media/3633702/image_1.jpg?mode=crop¢er=0.5,0.5&rnd=133572412150000000&heightratio=0.5&width=278)
Informace o publikaci
K problematice vzdělávání žáků bez znalosti vyučovacího jazyka na ZŠ v ČR
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2023 |
Druh | Další prezentace na konferencích |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Nároková podpora pro žáky s odlišným mateřským jazykem na základní škole, ale i dalších vzdělávacích stupních, je odlišná pro žáky-uprchlíky z Ukrajiny s dočasnou ochranou (Lex Ukrajina), žáky cizince, kteří jsou v českém vzdělávacím systému do 1 nebo nad 1 rok, a dále pro žáky s odlišným mateřským jazykem, do kterých spadají např. žáci s českým občanstvím. S kvalitně nastavenou podporou žáků, ale i pedagogů, jde ruku v ruce také kvalitní výsledek vzdělávacího procesu. Příspěvek se zabývá popisem odlišnosti češtiny jako mateřského a češtiny jako cizího/druhého jazyka, a nárokovými možnostmi podpory pro žáky s potřebou rozvoje vyučovacího jazyka. |
Související projekty: |