Informace o publikaci

Výsledky projektu CONSCIOUS II: kurikulum pro zkoušející 21. století

Logo poskytovatele
Autoři

RYCHLÍČKOVÁ Jitka ČECHOVÁ Zora NEBESKÁ Kateřina SOUČKOVÁ Lenka

Rok publikování 2024
Druh Konferenční abstrakty
Fakulta / Pracoviště MU

Lékařská fakulta

Citace
Popis Úvod: Oblast klinických studií je proměnlivým, ale vysoce regulovaným prostředím. Ze strany autorit jsou kladeny velké nároky na kvalitu klinického výzkumu, efektivní využívání prostředků a komunikaci výsledků směrem k odborné i laické veřejnosti. Trénink v těchto dovednostech je ale na národní i evropské úrovni více než omezený. Tuto mezeru nyní částečně zaplňuje kurikulum vytvořené v projektu CONSCIOUS II. Metodika: CONSCIOUS II je tříletý projekt realizovaný pod vedením Masarykovy univerzity ve spolupráci s pěti evropskými univerzitami. Na přípravě kurikula se podíleli metodologové klinického výzkumu, statistici, regulační specialisté, výzkumníci, manažeři klinických studií, učitelé a didaktici. Výsledky: Kurikulum tvoří soubor 12 prakticky orientovaných kapitol. Kapitoly pokrývají klíčová témata a rozvíjejí klíčové dovednosti zkoušejících 21. století, PhD studentů a mladých výzkumníků. Kapitoly jsou doplněné o záznamy lekcí pilotního kurzu. Součástí kurikula je tréninkové prostředí umožňující rozvoj digitálních dovedností, interakci a vzájemné mezioborové, meziuniverzitní a mezinárodní propojování. Díky tréninkové platformě se kurikulum stává vysoce inkluzivní. Webové prostředí podporuje přenositelnost a snadnou implementaci do stávajících studijních plánů. Celkový rozsah kurikula odpovídá 75 výukovým hodinám ve formátu flipped classroom. Cílem sdělení je prezentovat jednotlivé výstupy, upozornit na jejich stěžejní části, vysvětlit způsoby několikastupňové evaluace a doložit tak kvalitu materiálů. Dále je cílem nastínit možnosti začlenění kurikula do postgraduálního vzdělávání v klinické farmakologii a epidemiologii. Závěr: Projekt CONSCIOUS II přináší inovativní a široce přenositelný vzdělávací program v oblasti klinického výzkumu. Kurikulum zrcadlí aktuální změny regulace klinických studií a poskytuje návod, jak se v této oblasti orientovat. V neposlední řadě se použité moderní výukové metody samy o sobě můžou stát inspirací k inovaci výuky. Podpořeno ze státního rozpočtu prostřednictvím MŠMT projektem VVI CZECRIN (LM2023049) a programem Erasmus+ (2021-1-CZ01-KA220-HED-000023177).
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info