
The Distributive and Cumulative Readings Acquisition : Experimental Evidence from Czech
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2024 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Language Use and Linguistic Structure Proceedings of the Olomouc Linguistics Colloquium 2023 |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | https://anglistika.upol.cz/olinco2023proceedings/ |
Doi | http://dx.doi.org/10.5507/ff.24.24465081 |
Klíčová slova | formal semantics; acquisition |
Popis | Osvojování mateřského jazyka dítěte je postupný proces jazykových a komunikativních kompetencí. Souvisí s celkovým vývojem, myšlením a poznáváním dítěte. Tento příspěvek pojednává o problematice osvojování distributivity, kvantifikátorů a nominálních frází v českém jazyce. Cílem studie je zjistit, v jakém věku se v jazyce českých dětí objevuje povinná distributivní interpretace univerzálního kvantifikátoru (UQ) každý ‚každý‘. Zaměřili jsme se na české UQ a holé NP z hlediska jejich distributivní a kumulativní interpretace (protože určitost v češtině jako gramatické kategorii je přinejmenším sporná, viz Šimík a Demian 2020), což nám zanechalo dva problémy, kterým bychom se rádi věnovali v tomto článku: (i) Jaký je vývoj učení UQ/holých NP? (ii) Existuje korelace mezi získáním správného obligatorního distributivního významu pro české UQ a tendencí odmítat distributivní výklad holých NP? |
Související projekty: |