Informace o publikaci

The Distributive and Cumulative Readings Acquisition : Experimental Evidence from Czech

Autoři

DOČEKAL Mojmír ŠULÍKOVÁ Žaneta

Rok publikování 2024
Druh Článek ve sborníku
Konference Language Use and Linguistic Structure Proceedings of the Olomouc Linguistics Colloquium 2023
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
www https://anglistika.upol.cz/olinco2023proceedings/
Doi http://dx.doi.org/10.5507/ff.24.24465081
Klíčová slova formal semantics; acquisition
Popis Osvojování mateřského jazyka dítěte je postupný proces jazykových a komunikativních kompetencí. Souvisí s celkovým vývojem, myšlením a poznáváním dítěte. Tento příspěvek pojednává o problematice osvojování distributivity, kvantifikátorů a nominálních frází v českém jazyce. Cílem studie je zjistit, v jakém věku se v jazyce českých dětí objevuje povinná distributivní interpretace univerzálního kvantifikátoru (UQ) každý ‚každý‘. Zaměřili jsme se na české UQ a holé NP z hlediska jejich distributivní a kumulativní interpretace (protože určitost v češtině jako gramatické kategorii je přinejmenším sporná, viz Šimík a Demian 2020), což nám zanechalo dva problémy, kterým bychom se rádi věnovali v tomto článku: (i) Jaký je vývoj učení UQ/holých NP? (ii) Existuje korelace mezi získáním správného obligatorního distributivního významu pro české UQ a tendencí odmítat distributivní výklad holých NP?
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info