Informace o publikaci

Pivo jako součást regionální identity na příkladu okresu Uherské Hradiště

Autoři

ZAJÍC Libor

Rok publikování 2024
Druh Další prezentace na konferencích
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
Popis Moravské Slovácko, zakomponované z velké části do okresu Uherské Hradiště, je regionem silně prostoupeným lidovou kulturou a místním patriotismem, který se promítá také do pivní kultury. V této části Moravy fungovaly od 19. století tři průmyslové pivovary, jejichž výrobky se prodávaly v určitých částech regionu (zvýrazněno díky „rajonizaci“ v 2. polovině 20. století). Každý z nich pracoval se svými zákazníky jistým způsobem, přičemž zde můžeme sledovat silný akcent na regionální symboly v marketingu. Cílem příspěvku je zhodnotit roli pivovarů ve vytváření místní identity a roli značek piva v každodennosti jejich konzumentů. Dále také sledovat reakce lidí na proměny pivní kultury po roce 2000 a fakt, že všechny zdejší průmyslové pivovary byly uzavřeny a místo nich vznikly malé řemeslné provozy, jejichž práce se zákazníky se v některých případech snaží navázat na tradici uzavřených pivovarů, v jiných pak cílí zcela jiným směrem.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info