Informace o publikaci

Accommodating neurodivergent pupils in EFL classes: ASD learners’ characteristics and obstacles influencing the process of EFL learning

Autoři

ZERZOVÁ Jana

Rok publikování 2024
Druh Další prezentace na konferencích
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis Prezentace představila dílčí výsledky rozsáhlejšího výzkumu žáků s poruchou autistického spektra (s diagnózou Aspergerův syndrom) a jejich zkušenosti s výukou angličtiny jako cizího jazyka v České republice, který byl realizován na Katedře anglického jazyka a literatury Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity v Brně. Výzkum učení se cizímu jazyku u žáků s PAS je v České republice zatím velmi omezený; jedná se o izolované pokusy na úrovni bakalářských či magisterských prací. Cílem tohoto výzkumu je zjistit, které charakteristiky a/nebo překážky žáků s PAS (z 22 definovaných) ovlivňují proces učení se cizímu jazyku a zda žáci s PAS vnímají potřebu nějakých významných úprav či přizpůsobení prostředí třídy a vyučovacího procesu. Vzorek tvořilo deset žáků s PAS z druhého stupně ZŠ a SŠ a deset dospělých studentů s PAS. Byl použit záměrný výběr vzorku (Silverman, 2013). Ke sběru dat byly použity dvě metody (polostrukturované rozhovory a kvalitativní dotazníky). Výstupy výzkumu představují zjištění, která jsou důležitá pro učitele angličtiny jako cizího jazyka a jejich přizpůsobení výuky neurodivergentním žákům.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info