
Zde se nacházíte:
Informace o publikaci
Learning Needs of Senior English Learners
Název česky | Vzdělávací potřeby starších studentů anglického jazyka |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2024 |
Druh | Další prezentace na konferencích |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Příspěvek představil výsledky kvalitativního výzkumného šetření zaměřeného na zjišťování potřeb starších (60+) začínajících studentů angličtiny jako cizího jazyka (EFL) ve výuce; které jsou relevantní zejména pro pedagogy Univerzity třetího věku (U3V). Výzkumná zjištění vyplývají z výzkumných otázek zabývajících se motivací; cíli a potřebami studentů týkajících se řečových dovedností gramatiky, výslovnosti, slovní zásoby, učebního prostředí, klimatu třídy, přístupu učitele, (sebe)reflexe a hodnocení, výukových metod a technik. Výzkumný vzorek tvořilo sedm účastníků českého kurzu angličtiny jako cizího jazyka na U3V. Sběr dat byl uskutečněn formou terénních poznámek z pozorování třídy učitelem a skupinové diskuse s účastníky výzkumu. Přepisy rozhovoru byly dále otevřeně kódovány pomocí softwaru Atlas.ti. Z analýzy dat vyplynul soubor doporučení (zahrnující například poslechová cvičení na míru, výuku gramatiky strukturovanou v menších celcích, postupné zavádění nové látky, zařazování drilů na výslovnost, slovní zásobu a gramatiku nebo vytváření bezpečného prostředí pro nácvik komunikace v náročných situacích simulujících komunikaci mimo třídu). Malý vzorek však limituje hodnotu výzkumných zjištění a v této podoblasti výzkumu učení se cizímu jazyku je zapotřebí výzkumu dalšího. |