Zde se nacházíte:
Informace o publikaci
Innovative Final Assessment (Report Card JINAK) as an Opportunity for Individualizing Not Only the Final Assessment (SENSEI Conference on Inclusive Education)
Název česky | Inovativní závěrečné hodnocení (Vysvědčení JINAK) jako příležitost k individualizaci nejen závěrečného hodnocení |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2024 |
Druh | Uspořádání workshopu |
Citace | |
Popis | Na workshopu se nejprve seznámíme s inovovaným formulářem vysvědčení (Vysvědčení JINAK), který byl vyvinut v České republice. Formulář zahrnuje řadu inovativních prvků - rozšířené hodnocení chování (klíčové kompetence); standard-based kriteriální hodnocení; hodnoticí škály, které akcentují růstové nastavení mysli; prostor pro individuální verbal assessment a hlavně zahrnuje sebehodnocení žáků. Takto pojaté vysvědčení nahlíží na žáka individuálně a holisticky - zaměřuje se i na posouzení pro život významných znalostí, dovedností a postojů ve vztahu ke klíčovým kompetencím, propojuje formativní účel se sumativním a zohledňuje pokroky žáků. Jeho cílem je nejen shrnout výsledky žáků, ale současně nabídnout možnosti pro další rozvoj a vést žáky k přijímání odpovědnosti za vlastní učení. Následně si na příkladu dějepisu vyzkoušíme vyplnit hodnocení v tomto vysvědčení a formulovat popisnou zpětnou vazbu. Poté se ve skupinách zamyslíme, jak na toto vysvědčení navázat hodnocení průběžné, tak aby naplňovalo principy a hodnoty inkluzivního vzdělávání. Na závěr si účastníci workshopu vyzkouší vytvořit návrh strukturovaného formuláře pro sebehodnocení žáků na vysvědčení. Workshop bude ukončen společnou reflexí, která bude zahrnovat i možné implikace pro praxi jednotlivých účastníků. |