
Environmentální tematika v předškolním matematickém vzdělávání
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2024 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | Institutio infantium |
Citace | |
www | https://omep.sk/wp-content/uploads/2024/12/CASOPIS_II_OMEP_2_NOV_2024.pdf |
Doi | http://dx.doi.org/10.5281/zenodo.14251613 |
Popis | V článku analyzujeme aktivity, ve kterých je rozvíjení matematických představ předškolního dítěte realizováno v přírodním prostředí. Tím ukazujeme možnosti promítnutí předmatematických aktivit do environmentální oblasti. Příspěvek je založen na dvou základních teoretických konceptech: terénním (outdoorovém) a badatelsky orientovaném preprimárním vzdělávání. Naše pojetí popisu a analýzy aktivit akcentuje profesní kompetence učitelky při rozvíjení potenciálu osobnosti dítěte. |