Zde se nacházíte:
Informace o publikaci
Podpora rozvoje čtenářské pregramotnosti bilingvního dítěte v rodině a mateřské škole
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2024 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů: Výzvy pedagogického výzkumu v době síťování a nastupující umělé inteligence, 2023 |
Citace | |
Doi | http://dx.doi.org/10.5507/pdf.24.24465579 |
Klíčová slova | bilingualism, bilingual education, socio-economic status of the family |
Popis | Tato studie vznikla v rámci specifického výzkumu na Katedře primární pedagogiky Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity a návaznosti na předchozí studii, jejímž cílem bylo zjistit, jak v rámci rodinného prostředí podporují rozvoj čtenářské pregramotnosti svých dětí. Výsledky vyvolaly otázky související se socioekonomickým statusem bilingvní výchovy v rodině jako využívání informací o dítěti při práci v mateřské škole, na což je zaměřena současná studie. Cílem výzkumu je zjistit, jak je podporován rozvoj čtenářské pregramotnosti bilingvního dítěte v rodině a mateřské škole. Výsledky ukazují na podporu čtenářské pregramotnosti a bilingvní výchovy ze strany rodiny. Mateřská škola rovněž podporuje čtenářskou pregramotnost, avšak je méně systematicky zacílena na konkrétní potřeby bilingvního dítěte. |