Zde se nacházíte:
Informace o publikaci
Navigating Through eXistenZ
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2024 |
Druh | Uspořádání výstavy |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Anotace výstavy: Jak se orientovat v paralelních a propletených prostorech, které obýváme? Jak se napojit na tok bytí, na kolektivní vzpomínky, na planetární a individuální vědomí? Jak se orientovat v naší existenci? Výstava převážně etnografickým způsobem zkoumá spojení mezi uměním, technologií a společností a jak se tyto prvky ovlivňují a interagují v různých prostorech a kontextech, které obýváme a vytváříme. Zaměřuje se na zkoumání POV zkušenosti existence zprostředkované našimi těly a smysly, stejně jako jejich technologickými simulacemi a protézami. Název výstavy je přivlastněním názvu sci-fi filmu eXistenZ (Cronenberg, 1999) s cílem podpořit dialog mezi filmem a výstavou. Děj filmu sleduje herní designérku, která hraje hru, kterou sama vytvořila. Jsme jako ona, designéři a hráči her, kterým říkáme naše životy, snažíme se dostat za povrchy viditelného a slyšitelného, snažíme se rozeznat vzory za nimi, snažíme se dostat za hranice definované pravidly hry. hrajeme, abychom našli směr a naději v bludištích a pastích všech těchto realit. Abychom tyto hry mohli hrát, procházíme fyzickými světy (krajiny, města, těla, identity) a simulovanými digitálními světy (digitální hry, sociální sítě a datové sady kvantifikovaných já). Exponáty jsou stopy a záznamy her, které nehráli dobyvatelé, ale etnografové (tuláci, flaneurové a nomádi). |