Zde se nacházíte:
Informace o publikaci
Navigating Through eXistenZ
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2024 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | HOPE. Who will Turn the Tide (Ars Electronica 2024, Festival for Art, Technology & Society |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | Sborník příspěvků účastníků festivalu Ars Electronica 2024./ Collection of contributions from participants of the Ars Electronica 2024 festival. |
Klíčová slova | Existence; digital culture; digital identity; nomadism |
Popis | Kurátorský text: Jak se orientovat v paralelních a propletených prostorech, které obýváme? Jak se napojit na tok bytí, na kolektivní vzpomínky, na planetární a individuální vědomí? Jak na to orientovat se v naší existenci? Výstava převážně etnografickým způsobem zkoumá propojení umění a techniky a společnost a jak tyto prvky ovlivňují a interagovat v různých prostorech a kontextech obýváme a tvoříme. Zaměřuje se na zkoumání POV zkušenost existence zprostředkovaná naším těla a smysly, stejně jako jejich technologické simulace a protézy. Pojmenování výstavy je přivlastněním z názvu sci-fi filmu eXistenZ (Cronenberg, 1999) s cílem podporovat dialog mezi film a výstava. Děj filmu sleduje herní designérku, která hraje hru, kterou sama vytvořila. Jsme stejně jako ona, návrháři a hráči her, kterým říkáme naše životy, se o to snaží dostat se za povrchy viditelného a slyšitelného, snaží se rozeznat vzory za nimi, snaží se dostat se za hranice definované tím pravidla hry, kterou hrajeme, abychom našli směr a naděje v bludištích a pastích všech těchto realit. Abychom mohli hrát tyto hry, přecházíme fyzicky světy (krajiny, města, těla, identity) a simulované digitální světy (digitální hry, sociální sítě a datové soubory kvantifikovaných já). Exponáty jsou stopy a záznamy her nehráli dobyvatelé, ale etnografové (tuláci, flaneurové a nomádi). |