
Matematické úlohy a kouzla jako možnosti pro motivaci v matematice
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2024 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | Elementary Mathematics Education Journal |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | BERÁNEK, Jaroslav. Matematické úlohy a kouzla jako možnosti pro motivaci v matematice. Elementary Mathematics Education Journal. Olomouc: Univerzita Palackého Olomouc, 2024, roč. 6, č. 1, s. 15-23. ISSN 2694-8133. |
www | https://emejournal.upol.cz/Issues/Vol6No1/Vol6No1_Beranek.pdf |
Klíčová slova | Mathematic problem; Catalan numbers; logic problems; divisibility |
Popis | Příspěvek vznikl na základě výzkumu zaměřeného na inovaci obsahu a forem výuky matematiky na základních školách. V příspěvku je obsaženo několik zajímavých a netradičních matematických úloh a kouzel. Tyto úlohy lze využít při motivaci žáků ke studiu matematiky a získávání jejich zájmu o matematiku. Mezi nematematiky působí podobné úlohy a kouzla velmi efektně; mohou však u nich navozovat dojem, že matematika je něco nadpřirozeného, že se jí nelze naučit a podobně. Proto je úkolem pro učitele matematiky takové úlohy a problémy žákům zadávat, společně s nimi objasňovat jejich matematickou podstatu a tím zvyšovat jejich zájem o učení se matematice. |