
Přístup učitelů ke vzdělávání žáků s dvojí výjimečnosti
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2024 |
Druh | Článek ve sborníku |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | https://capv.cz/wp-content/uploads/2024/08/CAPV_Sbornik-2024-fin.pdf |
Popis | Předkládaný příspěvek shrnuje výsledky kvantitativně orientovaného výzkum ného šetření zaměřeného na analýzu přístupu učitelů ke vzdělávání žáků s dvojí výjimečností. Žáci s dvojí výjimečností patří do skupiny žáky se speciálními vzdělávacími potřebami, jejich potřeby však v českém vzdělávacím prostředí nejsou prozatím dostatečně reflektovány. Příspěvek v první části prezentuje názory učitelů vztahující se k cílům vzdělávání a poskytování podpory u cílo vé skupiny. Druhá část se zabývá vnímáním dvojí výjimečnosti a potřeb žáků z pohledu učitelů. Tématem třetí části je připravenost učitelů ke vzdělávání žáků s dvojí výjimečností a zdroje podpory. |