Informace o publikaci

Irritierende Unterrichtserfahrungen im DaF-Unterricht und ihre konstruktive Reflexion an tschechischen und slowakischen Universitäten

Název česky Iritující zkušenosti s výukou němčiny jako cizího jazyka a jejich konstruktivní reflexe na českých a slovenských univerzitách
Autoři

PYTLÍK Petr DALSANT Johanna

Rok publikování 2024
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Convivium. Germanistisches Jahrbuch Polen
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
www 2024: Sonderband 1. Germanistische Kulturwissenschaften in der Praxis
Doi http://dx.doi.org/10.18778/2196-8403.S1.05
Klíčová slova cultural irritation; German lecturers at Czech and Slovak universities; discourse analysis; focus group analysis; discourse awareness
Popis Lektoři, kteří vyučují němčinu jako cizí jazyk na univerzitách po celém světě v rámci Německé akademické výměnné služby (DAAD) a Rakouské agentury pro vzdělávání a internacionalizaci (OeAD), se setkávají se studenty, kteří si někdy vytvoří jednoduché kulturní interpretační vzorce, což může vést k iritacím během výuky. Tento článek je pokusem systematicky se s těmito iritacemi vypořádat. Za tímto účelem jsou prezentovány výsledky sběru dat, ve kterém byli pomocí online dotazníku dotazováni lektoři OeAD a DAAD v České republice a na Slovensku. Výpovědi studentů byly zíksány v rámci skupinového rozhovoru. Obě skupiny odpovídaly na otázky, zda zúčastnení zažili nepříjemné situace při výuce a jak probíhaly a jak se s nimi zacházelo. Lektoři i studenti pak uvažovali nad tím, jak konstruktivně řešit takové situace v budoucnu.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info