Informace o publikaci

Čtenářské dílny jako cesta k udržitelnému čtenářství: Jak podporovat čtenářské návyky v digitální době

Autoři

FOJTÍKOVÁ Petra

Rok publikování 2025
Druh Další prezentace na konferencích
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis V současné digitální éře se stále častěji setkáváme s obavami o úbytek dětských čtenářů a o proměnu čtenářských návyků. Čtenářské dílny, jako specifický systém práce v hodinách literární výchovy na základních školách, mohou být jedním z nástrojů, jak podpořit dlouhodobě udržitelné čtenářství, rozvoj čtenářské gramotnosti a kritického myšlení. Příspěvek představí výsledky výzkumu zaměřeného na využívání čtenářských dílen na 2. stupni ZŠ a jejich vliv na čtenářské postoje žáků. Budeme se zabývat otázkou, do jaké míry mohou tyto dílny přispět k vytváření stabilního čtenářského návyku a jaké strategie pomáhají učitelům překonávat výzvy spojené s proměnami čtenářské kultury v digitální době.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info