Zde se nacházíte:
Informace o publikaci
Povodí Křetínky v geografickém a environmentálním vzdělávání.
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2002 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Sborník Vzdělávání zeměpisem |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Klíčová slova | geographical and environmental education; case study; fieldwork |
Popis | Malé povodí je vhodným územím pro geografické a environmentální vzdělávání pro řadu vzájemně propojených témat, která vycházejí z reálné situace. Terénní projektová metoda umožňuje hlubší a komplexní porozumění těmto tématům. Při praktické terénní výuce - studiu povodí Křetínky - byla vybrána následující témata (issues): fluviální procesy a hydrologický průzkum, struktura krajiny a využití země, environmentální hodnocení a možnosti dalšího rozvoje povodí, obyvatelstvo a věková struktura, služby a maloobchod, trvale udržitelný rozvoj, dotazníková šetření a tvorba turistického průvodce, včetně jejich využití ve středoškolském geografickém a environmentálním vzdělávání. Důraz je položen na vzájemné propojení témat (items), mezipředmětové vazby, procvičování a upevňování dovedností. |