Zde se nacházíte:
Informace o publikaci
Společenské hry jako alternativní motivační prostředek v chemii
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2004 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | XXII. mezinárodní kolokvium o řízení osvojovacího procesu |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | education; chemistry; parlour games |
Popis | Jako alternativní motivační prostředek pro výuku chemie byla v rámci grantu FRVŠ č. 736/03/G6 Hrajeme si v chemii vytvořena sada společenských her (pexeso, kvarteto a jiné) s chemickou problematikou. Tyto hry je možno využít buď přímo ve výuce chemie pro zpestření, nebo již v nižších ročnících jako hračka, která téma chemie nenásilně uvozuje. Pomocí obrázků na herních kartách jsou děti zábavnou formou seznamovány s vybranými oblastmi chemie, biologie, případně ekologie. Pro zesílení výukového efektu jsou hry doplněny sadou otázek (a správných odpovědí). Hráči tedy mohou dostávat body nejen za získaná pexesa či kvarteta, ale také za správné odpovědi. Hry jsou vystaveny na Internet (http://www.ped.muni.cz/wchem/), odkud je možno si je stáhnout. V současnosti se pracuje na jejich softwarovém oživení. |