Informace o publikaci

Self-Esteem of Intellectually Gifted Children and Children Identified by their Parents and Teachers as Gifted

Logo poskytovatele
Název česky Sebehodnocení intelektově nadaných dětí a dětí identifikovaných rodiči a učiteli jako nadané
Autoři

HAJNÁ Věra

Rok publikování 2004
Druh Článek ve sborníku
Konference Book of Abstracts
Fakulta / Pracoviště MU

Fakulta sociálních studií

Citace
Obor Psychologie
Klíčová slova self-concept; global self-worth; gifted children
Popis Zkoumání sebehodnocení nadaných dětí je součástí širšího výzkumu zaměřeného na sociabilitu a emocionalitu nadaných v České republice. Výzkumu se zúčastnily děti ve věku 7-9 let. V první fázi výzkumu jsme identifikovali nadané děti. Ke screeningu inteligence dětí ve třídách jsme použili Ravenovy barevné progresivní matrice. Také jsme požádali rodiče a učitele, aby identifikovali jejich děti jako nadané. Ve druhé fázi výzkumu jsme vybrané děti testovali podrobněji. Použili jsme širokou škálu metod pro získání údajů o dětech, ale pro výzkum sebehodnocení a struktury inteligence byly nejdůležitější Wechslerova inteligenční škála pro děti a Profil vnímání sebe sama pro děti S. Harterové. Učitelé hodnotili děti pomocí Škály aktuálního chování dítěte.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info