Informace o publikaci

Učitelé a jejich další vzdělávání: k některým psychologickým aspektům

Logo poskytovatele
Autoři

LAZAROVÁ Bohumíra PROKOPOVÁ Alice

Rok publikování 2004
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Pedagogika
Fakulta / Pracoviště MU

Fakulta sportovních studií

Citace
Obor Psychologie
Klíčová slova teachers - in-service teacher training - psychological aspects
Popis Autorky definují pojem další vzdlávání uitel a profesionální rozvoj uitel a prezentují nkteré výsledky z první fáze šetení zameného na sledování psychologických aspket dalšího vzdlávání uitel. Interpretují nkterá data z eského prostedí - které formy dalšího vzdlávání uitelé preferují, jaká je jejich cesta k volb vzdlávací akce,apod. Výbr vzdlávací akce uiteli bývá mnohdy náhodný a nereflektovaný a je ízen dostupností nabídky, její atraktivitou, refrencemi koleg apod. Autorky zdrazují možné rozdíly mezi potebami školské politiky, školy a individuálními vzdlávacími potebami uitel. V posledních letech je asto zdrazovaná poteba rozšíení role uitele, která pedpokládá získávání takových kompetencí jako jsou manažerské schopnosti, dovednost spolupracovat, úastnit se na rozvoji školy apod. Pesto mnoho zkušených uitel zstává pevážn soustedno na práci ve tíd a vztahují své vzdlávací poteby pedevším k této oblasti. Jedním z pedpoklad efektivity dalšího vzdlávání uitel je tedy harmonizace poteb školské politiky, školy a individuálních poteb uitel.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info