Informace o publikaci

Některé problémy pedagogických pracovníků mateřských škol ve vztahu k multikulturnímu vzdělávání.

Autoři

OSECKÁ Terezie BALŠTÍKOVÁ Veronika PILÁT Milan

Rok publikování 2005
Druh Článek ve sborníku
Konference Vývoj utváření osobnosti v sociálních a etnických kontextech (ed. Petr Macek a Jiří Dalajka)
Fakulta / Pracoviště MU

Fakulta sociálních studií

Citace
Obor Psychologie
Klíčová slova multicultural education; grand school; education; bias
Popis Příspěvek shrnuje výsledky výzkumné sondy, která si klade z cíl identifikovat základní problémy, týkající se vztahu učitelek v mateřských školách (dále jen MŠ) k romským dětem a rodinám - na straně jedné a na straně druhé popsat problémy, se kterými se setkávají romští rodiče, jejichž děti jsou předškolního věku a buď navštěvují nebo nenavštěvují MŠ. Příspěvek zhrnuje poznatky získané z dotazníku určeného pedagogickým pracovnicím v mateřských školách a zjištění z rozhovorů s rodiči. Na základě získaných informací navrhujeme postupy, jak získávat zájem romských rodin o předškolní vzdělávání, a také postupy na přípravu vybraných mateřských škol a jejich pedagogických pracovníků na multikulturní výchovu.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info