Informace o publikaci

Effect of Videoconferencing Environments on Perception of Communication

Název česky Efekt videokonferenčních prostředí na percepci komunikace
Autoři

SLOVÁK Petr

Rok publikování 2007
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Cyberpsychology: Journal of Psychosocial Research on Cyberspace
Fakulta / Pracoviště MU

Fakulta informatiky

Citace
www http://www.cyberpsychology.eu/index.php
Obor Využití počítačů, robotika a její aplikace
Klíčová slova communication; videoconferencing; groups;
Popis Videokonference (VMC)1 se stávají stále oblíbenějším způsobem, jak spolupracovat nezávisle na fyzické vzdálenosti. Přes zvyšující se kvalitu zvuku i obrazu se však VMC dosud nevyrovná klasické face-to-face komunikaci a to jak v efektivitě, tak v subjektivním dojmu účastníků.      Tato práce se snaží postihnout nejdůležitější doposud provedené experimenty zabývající se VMC převážně z hlediska percepce (vnímání) VMC komunikace a jeho porovnání s face-to-face. Výsledky těchto výzkumů je možné využít pro vytvoření softwaru podporujícího VMC, který bude pro uživatele co nejvíce intuitivní a 'přirozený' - tedy přibližující se konverzaci face-to-face.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info