Informace o publikaci

Pedagogika sportu v Německu - geneze, koncepce a výzkum

Autoři

JŮVA Vladimír

Rok publikování 2007
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Studia sportiva
Fakulta / Pracoviště MU

Fakulta sportovních studií

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova sport; education; physical education; sport education; sport pedagogy; normative sport pedagogy; empirical sport pedagogy; research
Popis Stať analyzuje východiska, vznik, rozvoj, současné koncepce a výzkumnou orientaci německé pedagogiky sportu. Autor na základě analýzy rozsáhlého spektra dokumentů a osobní empirie přibližuje tuto významnou součást vědy o sportu jako svébytnou, pregnantně vymezenou a v procesuálních i institucionálních směrech plně konstituovanou vědní disciplínu, která si klade velmi široké a závažné úkoly. Německá pedagogika sportu rozvíjí cíle typické pro moderní empirickou vědu (především reprezentativní výzkumy sportovní edukace) a současně - a zde je německá pedagogika sportu ve světovém kontextu nepřehlédnutelná - úkoly specifické pro vědu normativní (stálé hledání smyslu a optimálních cílů humanistické sportovní edukace). Současně německá pedagogika sportu usiluje o humanizaci a kultivaci dnešního sportu, jako gigantického sociálního a kulturního fenoménu.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info