Informace o publikaci

Sonda do postojů a pocitů českých uživatelek přístroje BabyPlus

Autoři

PAVLÍKOVÁ Eva

Rok publikování 2007
Druh Článek ve sborníku
Konference Heller, D.; Mertin, V.; Sobotková, I. (ed.). Psychologické dny 2006 : Prožívání sebe a měnícího se světa : sborník příspěvků z konference 24. Psychologické dny, Olomouc 2006.
Fakulta / Pracoviště MU

Fakulta sociálních studií

Citace
Obor Psychologie
Klíčová slova pregnancy; prenatal education; mothers; BabyPlus
Popis Obsahem příspěvku je 1. přehled teoretických poznatků z prenatální psychologie(vývojové předpoklady učení před narozením, historie disciplíny, výzkumy, metod podnětového obohacování dítěte v děloze, BabyPlus). 2. Výzkum: dotazníková sonda mezi ženami, které v těhotenství BabyPlus používaly. Postupem IFA jsem vyhledala kategorie obdobných postojů a pocitů se zaměřením především na subjektivní prožívání této zvukové stimulace. Jaký jí přisuzují význam, zda ji prožívají jako (ne)příjemnou, jak vnímají reakce plodu při stimulaci a zda je nějak hodnotí a pocitově vysvětlují. Výsledky: prenatálním učením se nejvíce zabývají vzdělané ženy těhotné poprvé. Největší vliv má pravděpodobně reklama a propagace souvisejích technologií. U dalších gravidit mnohé ženy od používání přístoje BabyPlus upouštějí. Pozitivní vliv BP je sporný, přirozená stimulace plodu matkou je dostačující - chůzi, zpěv, oblíbená hudba a péči o duševní i tělesnou pohodu.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info