Zde se nacházíte:
Informace o publikaci
Home education (home schooling) as a social and pedagogical phenomenon in potential support of healthy development of the child
Název česky | Domácí vzdělávání (domácí škola) jako sociálně - pedagogický fenomén potenciální podpory zdravého vývoje dítěte |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2007 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | SZERLAG, A. (ED.).Edukacja obywatelska w spoleczenstwach wielokulturowych |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | home education; home schooling; individual education; the options to educational concepts; the healthy development of the child |
Popis | Domácí vzdělávání je jednou z variant individuálního vzdělávání probíhajícího zpravidla v rodinném prostředí. Vzděláván bývá jeden nebo více žáků, většinou sourozenců. Vzdělávajícími jsou nejčastěji rodiče, zřídka prarodiče, případně domácí učitelé. Domácí vzdělávání chápeme v podmínkách českého školství jako jednu z alternativních edukačních koncepcí, pro jejíž realizaci se otevřel prostor po změnách v našem společensko-politickém systému po roce 1989. Domácí vzdělávání je zároveň trendem, který vzbudil značnou pozornost odborné i laické veřejnosti ve světě i v České republice (ČR). |
Související projekty: |