![Důležité termíny](https://cdn.muni.cz/media/3633704/image_2.jpg?mode=crop¢er=0.5,0.5&rnd=133572412150000000&heightratio=0.5&width=278)
Informace o publikaci
K sobě, k druhým, k profesi. Teorie, programy a metody osobnostního a sociálního rozvoje pedagogických pracovníků.
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2008 |
Druh | Editorství tématického sborníku |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Osobnostní a sociální rozvoj může být pojímán jako individuální sebezdokonalování i jako edukační systém, ve kterém hraje roli vzdělávání i poradenství. Jde o celoživotní snažení, do něhož se zapojují formální i neformální vychovatelé a vzdělavatelé (rodiče, učitelé aj.), je obsahem vzdělávání od mateřských až po vysoké školy. Na posledně zmíněných směřuje obvykle osobnostní rozvoj, resp. zde již příprava k nabytí jasně vymezených kompetencí. Snahy nahlédnout osobnostní přípravu (nejen) pedagogických pracovníků z různých pohledů pro nás byly hlavním impulzem pro uspořádání konference K sobě, k druhým, k profesi. Ta se konala ve dnech 19. a 20. března 2008 v Brně a byla jedním z výstupů projektu Zkvalitnění vzdělávání a odborné přípravy studentů Pedagogiky a Sociální pedagogiky a poradenství: posílení osobnostní kompetence absolventů podporovaného grantem Evropského sociálního fondu a rozpočtem České republiky. Hlavním organizátorem akce bylo Akademické centrum osobnostního rozvoje jako odborné a výcvikové pracoviště Ústavu pedagogických věd Filozofické fakulty Masarykovy univerzity. Cílem konference bylo vytvořit prostor pro diskusi o profesionálních zkušenostech, o možnostech osobnostního a sociálního rozvoje v celé šíři jeho možných podob. |