Informace o publikaci

Komunikativní výuka němčiny a ústní projev u žáků s narušenou komunikační schopností.

Autoři

JANÍKOVÁ Věra

Rok publikování 2008
Druh Článek ve sborníku
Konference Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností.
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Jazykověda
Klíčová slova communicativ German teaching and learning; speaking; communicative activities; communicative disability;
Popis Při mluvení cizím jazykem musí žáci s narušenou komunikační schopností překonávat mnohem větší obtíže, než žáci, kteří tímto deficitem netrpí. Aby měli možnost naučit se komunikovat v cizím jazyce, je třeba jim poskytnout potřebnou pomoc. V příspěvku jsou nastíněna lingvistická, psychologická a metodicko-didaktická východiska komunikativní cizojazyčné výuky, která poskytují řadu podnětů pro úspěšné osvojování cizího jazyka u žáků dané cílové skupiny. Ne všechny její principy lze však pro náš cíl automaticky přejmout a článek se proto zaměřuje na formulaci modifikovaných principů pro rozvoj zejména ústního cizojazyčného projevu u žáků s narušenou komunikační schopností. V závěru je představena jedna z typologií ústních cvičení s komentářem a několika praktickými příklady pro výuku němčiny.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info