Zde se nacházíte:
Informace o publikaci
Komunikativní výuka němčiny a ústní projev u žáků s narušenou komunikační schopností.
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2008 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Jazykověda |
Klíčová slova | communicativ German teaching and learning; speaking; communicative activities; communicative disability; |
Popis | Při mluvení cizím jazykem musí žáci s narušenou komunikační schopností překonávat mnohem větší obtíže, než žáci, kteří tímto deficitem netrpí. Aby měli možnost naučit se komunikovat v cizím jazyce, je třeba jim poskytnout potřebnou pomoc. V příspěvku jsou nastíněna lingvistická, psychologická a metodicko-didaktická východiska komunikativní cizojazyčné výuky, která poskytují řadu podnětů pro úspěšné osvojování cizího jazyka u žáků dané cílové skupiny. Ne všechny její principy lze však pro náš cíl automaticky přejmout a článek se proto zaměřuje na formulaci modifikovaných principů pro rozvoj zejména ústního cizojazyčného projevu u žáků s narušenou komunikační schopností. V závěru je představena jedna z typologií ústních cvičení s komentářem a několika praktickými příklady pro výuku němčiny. |
Související projekty: |