Zde se nacházíte:
Informace o publikaci
Píseň - integrativní východisko hudebního vzdělávání
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2008 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Aktuální otázky současné hudebně výchovné teorie a praxe III |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | song;melody tune;rhythmical part;musical report |
Popis | Současná hudební pedagogika stále hledá optimální cestu, jak působit na dítě, aby porozumělo hudebnímu sdělení. Ke srozumitelnosti a schopnosti vnímat tóny, následně sledovat vedení melodické linky v propojení s rytmickou stránkou, napomáhá píseň. Plní nejenom funkci esteticko-poznávací a společenskou, ale má i hodnotu výchovnou. Obsahuje čitelné, pro děti srozumitelné, hudebně vyjadřovací prostředky, které si postupně osvojují a dále hledají a objevují v jiných písních a kompozičně náročnějších skladbách. V propojení s jinými druhy umění napomáhá k harmonickému rozvoji osobnosti. Obsahová náplň reaguje na sledovaný záměr - Aktuální otázky současné hudebně výchovné teorie a praxe III. |