Zde se nacházíte:
Informace o publikaci
Posilování komunikativních kompetencí u žáků se souběžným zrakovým a přidruženým postižením
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2008 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Klenková, J.; Vítková, M. Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami: Sborník z konference s mezinárodní účastí. |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | student with visual impairment and other disability; communication competences; expressive and receptive communication; symbolic communication; tangible symbol systems; the picture exchange communication system |
Popis | Příspěvek se zabývá problematikou posilování komunikativních kompetencí žáků se souběžným zrakovým a přidruženým postižením, jež byla zkoumána v rámci realizace Výzkumného záměru Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. Cílovou skupinou jsou především žáci s hluchoslepotou. Jsou prezentovány systémy alternativní a agumentativní komunikace, dále také komunikační systém VOKS. |
Související projekty: |