Zde se nacházíte:
Informace o publikaci
Daří se nám zkvalitňovat pregraduální přípravu učitelů 1. stupně základní školy na Pedagogické fakultě MU?
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2009 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Za kvalitou vzdělávání učitelů primární a preprimární pedagogiky |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | Teacher training for primary schools; study programme; teachers professional competences; teachers profession; integration of educational; psychological and practice preparation. |
Popis | Ve stati jsme se pokusily nastínit naše zkušenosti se studijním programem Učitelství pro 1. stupně základní školy, který byl zaveden v roce 2002. Vycházíme při tom z konfrontace našich původních záměrů a cílů s realitou; informace jsme získaly výzkumem prostřednictvím ročníkové ankety se studenty posledního ročníku, kteří se ve strukturované reflexi vyjadřovali k vybraným tématům: Celková spokojenost s úrovní studia a rozvoj vztahu k profesi. Obsah jednotlivých disciplín ve studiu, jejich přínos, využitelnost, návaznosti. Integrace blízkých studijních disciplín, hlavně pedagogiky, psychologie a různých forem praxe. Kvalita výuky na pedagogické fakultě a úroveň odborných kompetencí VŠ učitelů. Kvalita praktické složky přípravy,výběr cvičných učitelů a fakultních škol. |
Související projekty: |