Informace o publikaci

Institucionální limity intermodální konkurenceschopnosti železniční dopravy

Logo poskytovatele
Autoři

KVIZDA Martin

Rok publikování 2009
Druh Článek ve sborníku
Konference Increasing the Competitiveness of the European Rail System
Fakulta / Pracoviště MU

Ekonomicko-správní fakulta

Citace
www http://www.transporteconomics.eu
Obor Ekonomie
Klíčová slova railway transport; unbundling; intermodal competition
Popis Vzhledem k tomu, že unbundling znamená prakticky vyvedení tzv. utopených nákladů a značné části fixních nákladů z rozpočtů jednotlivých dopravců, zvýšení celkových nákladů odvětví způsobí zátěž veřejných rozpočtů, z nichž budou náklady infrastruktury a případné dotace provozu hrazeny. Faktory, které mohou potenciálně ohrozit výsledný efekt reformy založené na unbundlingu můžeme shrnout do čtyř oblastí: (i) existence úspor z rozsahu a ze struktury, (ii) ohrožení alokační efektivnosti odtržením rozhodování o infrastruktuře od dopravců, (iii) existence úspor z hustoty dopravy, a (iv) působení intermodální konkurence. Tento text si klade za cíl identifikovat na základě poznatků ekonomické teorie i praktických zkušeností s železničním provozem problémy, které mohou být unbundlingem způsobeny.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info