Zde se nacházíte:
Informace o publikaci
Výukové metody a styly učitelů zeměpisu: případové (video)studie
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2009 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | Pedagogická orientace |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | video-study organisational phase organisational forms teaching methods teaching style |
Popis | Empirická studie hledá odpověď na otázku, jaké výukové metody se uplatňují ve vyučovacím stylu sledovaných učitelů zeměpisu. Vlastní empirické šetření je navržené jako kvalitativně-kvantitativní. Snahou je vzájemné srovnání sledovaných učitelů a na základě induktivního přístupu vytvoření přehledu typických přístupů, kterými jsou uspořádány podmínky pro realizaci vzdělávacího obsahu a procesuální stránka vyučovacích hodin. Ukázalo se, že někteří ze sledovaných učitelů bezezbytku přebírají zodpovědnost za realizaci vyučovacího procesu, jiní se snaží podporovat samostatnost a slovní projevy žáků. Příspěvek vznikl v rámci projektu Centrum základního výzkumu školního vzdělávání s registračním číslem LC06046 |
Související projekty: |