Zde se nacházíte:
Informace o publikaci
Self-concept of the intelectually gifted children - sex differences
Název česky | Sebepojetí rozumově nadaných dětí - pohlavní rozdíly |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2009 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | Sborník prací filozofické fakulty brněnské univerzity. P, Řada psychologická |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Psychologie |
Klíčová slova | self-concept; giftedness; sex differences |
Popis | Předkládaná studie je součástí dizertačního výzkumného projektu zaměřeného na téma sebepojetí rozumově nadaných dětí. V případě analýzy rozdílů mezi nadanými i nenadanými chlapci a děvčaty dospívají autoři k rozdílným výsledkům. Náš výzkumný soubor je tvořen 125 dětmi ve věku 7 - 10 let, z toho 52 dětí bylo identifikováno jako rozumově nadaných (29 chlapců, 23 dívek), a 73 dětí s průměrným rozumovým nadáním (32 chlapců, 41 dívek). K zjišťování úrovně sebepojetí jsme použili Profil sebepojetí pro děti S. Harterové (1985). Výsledky našeho výzkumu jsou v souladu s těmi studiemi, které uvádí vyšší úroveň sebepojetí u nadaných dívek, než u nadaných chlapců, a to v oblastech sociální akceptace, fyzického vzhledu a chování. |
Související projekty: |