Informace o publikaci

Self-concept of the intelectually gifted children - sex differences

Název česky Sebepojetí rozumově nadaných dětí - pohlavní rozdíly
Autoři

KONEČNÁ Věra

Rok publikování 2009
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Sborník prací filozofické fakulty brněnské univerzity. P, Řada psychologická
Fakulta / Pracoviště MU

Fakulta sociálních studií

Citace
Obor Psychologie
Klíčová slova self-concept; giftedness; sex differences
Popis Předkládaná studie je součástí dizertačního výzkumného projektu zaměřeného na téma sebepojetí rozumově nadaných dětí. V případě analýzy rozdílů mezi nadanými i nenadanými chlapci a děvčaty dospívají autoři k rozdílným výsledkům. Náš výzkumný soubor je tvořen 125 dětmi ve věku 7 - 10 let, z toho 52 dětí bylo identifikováno jako rozumově nadaných (29 chlapců, 23 dívek), a 73 dětí s průměrným rozumovým nadáním (32 chlapců, 41 dívek). K zjišťování úrovně sebepojetí jsme použili Profil sebepojetí pro děti S. Harterové (1985). Výsledky našeho výzkumu jsou v souladu s těmi studiemi, které uvádí vyšší úroveň sebepojetí u nadaných dívek, než u nadaných chlapců, a to v oblastech sociální akceptace, fyzického vzhledu a chování.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info