Sociální znevýhodnění chronicky nemocného žáka
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2009 |
Druh | Kapitola v knize |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Pro chronicky nemocné dítě je zvládnutí mnoha životních situací velice tíživé a nesnadné. Dítě, které je postiženo chronickým onemocněním, je mezi svými zdravými vrstevníky vždy silně znevýhodněno. Výzkum byl zaměřen na žáky základních škol prvního i druhého stupně, kteří jsou postiženi imunitní deficiencí. Cílem výzkumné sondy bylo zjištění, zda jsou učitelé důkladně informováni o problémech takto postižených dětí, a také, zda jsou proškoleni, aby v případě akutního zhoršení nemoci byli schopni těmto žákům pomoci. Dále bylo zkoumáno, zda škola těmto dětem věnuje dostatečnou péči a pozornost. Výzkumná sondáž do prostředí vybraných základních škol přináší orientační pohled na situaci, která v současné době v základních školách České republiky existuje. |
Související projekty: |