Informace o publikaci
Vliv metakognitivních strategií na rozvoj dovedností žáků autoregulovat své učení
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2009 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | self-regulation; self-regulate skills; metacognition; metacognitive strategie; experimental method |
Popis | Předkládaná studie se v obecné rovině zabývá problematikou autoregulace a možnostmi jejího rozvoje. V teoretické rovině se pokusíme objasnit základní přístupy a modely autoregulace a upřesnit pojetí a definici metakognice jako dílčí složky procesu autoregulace. V empirické části si klademe za cíl navrhnout způsob diagnostiky úrovně osvojení autoregulačních dovedností u žáků druhého stupně zkladní školy a experimentální metodou ověřit výuku spočívající v nácviku metakognitivních strategií a dodržování příslušných zásad a zhodnotit její přispění k rozvoji autoregulačních dovedností. Detailním rozborem pedagogické reality a zaměřením naší pozornosti na extrémní případy charakterizujeme faktory, které mohou mít vliv na zkoumaný proces nácviku. Příspěvek vznikl jako výstup výzkumu autorky v rámci doktorského studia. |