![Důležité termíny](https://cdn.muni.cz/media/3633704/image_2.jpg?mode=crop¢er=0.5,0.5&rnd=133572412150000000&heightratio=0.5&width=278)
Informace o publikaci
The role of the biomedical physicist in the education of the healthcare professions: An EFOMP project
Název česky | Úloha biomedicínského fyzika ve výchově zdravotníků: projekt EFOMP |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2009 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | Physica Medica |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | http://www.sciencedirect.com/science?_ob=ArticleURL&_udi=B8G3S-4VC1513-1&_user=835458&_rdoc=1&_fmt=&_orig=search&_sort=d&_docanchor=&view=c&_acct=C000045159&_version=1&_urlVersion=0&_userid=835458&md5=ccf035838e9478bdd8b9dcf549478449 |
Obor | Ostatní lékařské obory |
Klíčová slova | Biomedical physics education; Medical education; Academic role development; Curriculum development |
Popis | Úloha biomedicínského fyzika při vzdělávání zdravotníků dosud nebyla systematicky studována. Tento článek představuje první výsledky projektu EFOMP orientovaného na výzkum a rozvoj této důležité složky úlohy biomedicínského fyzika. Pozadí tohoto projektu zdůvodňuje jeho potřebu. Následuje rozsáhlý přehled publikované literatury k tématu. Zaměřuje se zejména na příspěvky k výuce v rámci studijních programů pro lékaře, radiologické asistenty, radioterapeuty a postgraduální lékařské specializace v radiologii, radioterapii, intervenční radiologii a kardiologii. Konečně je uveden seznam oblastí výzkumu, na které je nutno se okamžitě zaměřit. Timto se realizuje celoevropský poziční audit této úlohy, konstrukce strategického rozvojového modelu vhodného pro moderní výchovu zdravotníků. |