Zde se nacházíte:
Informace o publikaci
Komparace pojetí mediální výchovy v České republice a v Kanadě
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2010 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | III. studentská vědecká konference katedry českého jazyka |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | media; media literacy; critical thinking; media education; media texts; media audiences ; media production; The Framework Education Programme for Elementary Education; curriculum documents; research |
Popis | Článek se zabývá pojetím průřezového tématu mediální výchovy v kurikulárních dokumentech České republiky a srovnává tuto koncepci s kurikulem kanadských škol. Autorka ve stručnosti charakterizuje mediální výchovu a představuje výchozí konceptuální rámec pro mediální výchovu Eddiho Dicka. Jednotlivé kurikulární dokumenty jsou nejprve představeny samostatně, následně jsou porovnány s referenčním modelem pro mediální výchovu Eddiho Dicka. Získané poznatky mohou být východiskem pro případnou úpravu kurikula, pro praxi či pro přípravu učitelů, kteří mají mediální výchovu do výuky implementovat. |
Související projekty: |