Informace o publikaci

Komparace pojetí mediální výchovy v České republice a v Kanadě

Autoři

STREJČKOVÁ Dagmar

Rok publikování 2010
Druh Článek ve sborníku
Konference III. studentská vědecká konference katedry českého jazyka
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova media; media literacy; critical thinking; media education; media texts; media audiences ; media production; The Framework Education Programme for Elementary Education; curriculum documents; research
Popis Článek se zabývá pojetím průřezového tématu mediální výchovy v kurikulárních dokumentech České republiky a srovnává tuto koncepci s kurikulem kanadských škol. Autorka ve stručnosti charakterizuje mediální výchovu a představuje výchozí konceptuální rámec pro mediální výchovu Eddiho Dicka. Jednotlivé kurikulární dokumenty jsou nejprve představeny samostatně, následně jsou porovnány s referenčním modelem pro mediální výchovu Eddiho Dicka. Získané poznatky mohou být východiskem pro případnou úpravu kurikula, pro praxi či pro přípravu učitelů, kteří mají mediální výchovu do výuky implementovat.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info