Informace o publikaci

Málotřídní školy a faktory ovlivňující jejich existenci a fungování.

Autoři

TRNKOVÁ Kateřina

Rok publikování 2007
Druh Odborná kniha
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
Popis Dizertační práce předkládá analýzu faktorů ovlivňujících existenci a fungování málotřídek a dále analýzu stávající české vzdělávací politiky vůči málotřídkám. Nejprve jsou teoreticky analyzovány čtyři skupiny faktorů, které ovlivňují existenci málotřídek. Jedná se o faktory 1) pedagogické, 2) demografické a geografické, 3) sociální a kulturní a 4) politické a ekonomické. V druhé, empirické části textu je analyzována vzdělávací politika České republiky vůči málotřídkám, a to na jejich třech úrovních. Je přitom vedena základními výzkumnými otázkami: Jaká je stávající česká vzdělávací politika vůči málotřídkám?, Jak se liší přístup vzdělávací politiky k málotřídkám na jejich jednotlivých úrovních (národní, regionální a lokální)? a Které z faktorů, vymezených výše, jsou ve vztahu k málotřídkám naší současnou vzdělávací politikou na jednotlivých úrovních zohledňovány? Pro analýzu vzdělávací politiky na jednotlivých úrovních byly použity různé metodologické postupy. Na úrovni národní vzdělávací politiky to byla analýza strategických dokumentů, legislativy a evaluačních dokumentů, na úrovni regionální to byla analýza strategických dokumentů a expertní rozhovor a na úrovni místní bylo realizováno dotazníkové šetření mezi zřizovateli málotřídek a jejich řediteli v Jihomoravském kraji

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info