Zde se nacházíte:
Informace o publikaci
Málotřídní školy a faktory ovlivňující jejich existenci a fungování.
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2007 |
Druh | Odborná kniha |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Dizertační práce předkládá analýzu faktorů ovlivňujících existenci a fungování málotřídek a dále analýzu stávající české vzdělávací politiky vůči málotřídkám. Nejprve jsou teoreticky analyzovány čtyři skupiny faktorů, které ovlivňují existenci málotřídek. Jedná se o faktory 1) pedagogické, 2) demografické a geografické, 3) sociální a kulturní a 4) politické a ekonomické. V druhé, empirické části textu je analyzována vzdělávací politika České republiky vůči málotřídkám, a to na jejich třech úrovních. Je přitom vedena základními výzkumnými otázkami: Jaká je stávající česká vzdělávací politika vůči málotřídkám?, Jak se liší přístup vzdělávací politiky k málotřídkám na jejich jednotlivých úrovních (národní, regionální a lokální)? a Které z faktorů, vymezených výše, jsou ve vztahu k málotřídkám naší současnou vzdělávací politikou na jednotlivých úrovních zohledňovány? Pro analýzu vzdělávací politiky na jednotlivých úrovních byly použity různé metodologické postupy. Na úrovni národní vzdělávací politiky to byla analýza strategických dokumentů, legislativy a evaluačních dokumentů, na úrovni regionální to byla analýza strategických dokumentů a expertní rozhovor a na úrovni místní bylo realizováno dotazníkové šetření mezi zřizovateli málotřídek a jejich řediteli v Jihomoravském kraji |