Zde se nacházíte:
Informace o publikaci
Les contenus grammaticaux de manuels pour les débutants dans le contexte scolaire en République tcheque et le Niveau A1 pour le français
Název česky | Gramatický obsah učebnic francouzštiny pro začátečníky ve vzdělávacím kontextu České republiky a úroveň A1 pro francouzštinu |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2010 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Parenté/s Actes de la XIVe École doctorale |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Jazykověda |
Klíčová slova | The Grammatical Content of Textbooks; French as a Foreign Language; Level A1 of the Common European Framework of Reference for Languages |
Popis | Tento článek se zabývá problémem výběru gramatického obsahu učebnice francouzského jazyka. Rada Evropy podporuje iniciativu tvorby deskriptorů Descriptions de niveaux de référence pour les langues nationales et régionales, vycházejících ze Společného evropského referenčního rámce pro jazyky, ze zkušeností s předchozími referenčními nástroji a z výzkumů v oblasti výuky cizích jazyků. Tyto nástroje by měly pomoci definovat konkrétním způsobem vzdělávací obsah pro každý jazyk a jazykovou úroveň SERRJ, včetně obsahu učebnic jazyků. Cílem našeho výzkumu je ověřit, zda autoři současných učebnic francouzského jazyka používaných v České republice těží z těchto nástrojů a zda je obsah zkoumaných učebnic v souladu s vývojem morphosyntaktických struktur žáků na úrovni A1 SERRJ. |