Zde se nacházíte:
Informace o publikaci
Výběr četby pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami v předčtenářském období
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2010 |
Druh | Kapitola v knize |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Předčtenářská etapa je klíčovou pro úspěšný rozvoj čtenářských kompetencí dítěte. Výchozí pozice dětí se speciálními vzdělávacími potřebami či dětí handicapovaných je v tomto období do jisté míry srovnatelná s jejich zdravými vrstevníky, neboť jsou všichni odkázáni na zprostředkovatele uměleckého literárního díla. Předčtenářské období se tak vyznačuje jak spojujícími rysy, tak rozdělujícími aspekty, které plynou ze specifik jednotlivých recipientů se speciálními vzdělávacími potřebami. Výběr vhodné četby pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami vychází z výsledků dlouhodobého literárněhistorického výzkumu. |
Související projekty: |