Zde se nacházíte:
Informace o publikaci
Medializovaný konflikt (1. světová válka v didaktické a metodické inspiraci dějepisu ZŠ)
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2010 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | Sborník prací Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, řada společenských věd |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Dějiny |
Klíčová slova | The World War 1; propaganda; film; history education; |
Popis | Předložený text alternativně analyzuje téma 1. světová válka ve výuce dějepisu základní školy, které žáci mediálně přijímají bez kultivujícího působení učitele i v mimoškolním prostředí, a to zejména ve filmové podobě. Zdůrazňuje význam filmového média při tvorbě žákova historického vědomí. Zmiňuje dále potřebu rozvíjení žákovy dovednosti analyzovat mediální sdělení zakódovaná ve válečném hraném filmu. Na vhodných příkladech nabízí školské praxi metodickou podporu. S její pomocí lze žákům tento konflikt přiblížit nejen prostřednictvím válečných front, ale navíc i pochopit dobovou propagandu vyobrazením jejích mechanismů. |