![Důležité termíny](https://cdn.muni.cz/media/3633704/image_2.jpg?mode=crop¢er=0.5,0.5&rnd=133572412150000000&heightratio=0.5&width=278)
Informace o publikaci
Problematika vzdělávání romských žáků v kontextu výzkumných šetření (vymezení témat výzkumných šetření)
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2010 |
Druh | Kapitola v knize |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Záměrem výzkumného šetření je na základě dílčích kvalitativních sond analyzovat a popsat vzdělávací problémy romských žáků a vysvětlit je v kontextu romské rodiny, školy, vztahu mezi učitelem a žákem a řadou dalších aspektů, které vystupují z analýzy dat. Výsledky těchto analýz mohou přinést poznatky, které by mohly zkvalitnit práci pedagogických pracovníků, zlepšit atmosféru ve školách a přinést změny do stávající legislativy. Analýza stanovisek expertů může vést ke zvýšení kompetencí edukátorů, tj. učitelů, asistentů pedagoga a dalších odborníků. Tým pedagogů Katedry sociální pedagogiky PdF MU se dlouhodobě zabývá situací romského obyvatelstva nejen v programech a kurzech zaměřených na jejich integraci, ale současně se orientuje i na výzkumné šetření v této oblasti. Výzkumné šetření probíhá v rámci vzdělávacího programu zaměřeného na zvyšování perspektiv romského obyvatelstva. |
Související projekty: |