Zde se nacházíte:
Informace o publikaci
Professional Learning of Student Teachers and its Support during Clinical Practice (Humanistic and Neo-humanistic Trends in Action)
Název česky | Profesní učení studentů učitelství během klinické praxe (humanistické a neo-humanistické trendy v akci) |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2011 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | The New Educational Review |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | undergraduate teacher education; facilitation of professional development; mentors; mentor roles and strategies and techniques; intervention types; humanistic and neohumanistic trends in education |
Popis | Článek je zaměřen na přípravné vzdělávání učitelů, specificky pak na ty jeho fáze, které dosud nebyly v kontextu České republiky dostatečně zkoumány: na profesní učení na pracovišti a jeho podporu (během tzv. klinického roku, tj. roční asistentské praxe), dále pak na následnou reflexi této zkušenosti na univerzitě. Pozornost je věnována formám podpory poskytované hlíčovými facilitátory profesního rozvoje budoucích učitelů, mentory ve školách, tj. zejména rolím, strategiím a technikám, které využívají v kooperativních vztazích se studenty učitelství, jakož i jejich operacionalizaci v různých typech intervencí. Výsledky výzkumu nabízejí určité poznatky ve smyslu implementace humanistických a neo-humanistických principů. |