Zde se nacházíte:
Informace o publikaci
Individualizace předškolního vzdělávání
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2011 |
Druh | Vyžádané přednášky |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Příspěvek se zaměřil na trendy a tendence současného předškolního vzdělávání směřující k podpoře dítěte a uspokojování jeho potřeb a zájmů. Pochopení těchto trendů umožňuje předškolnímu pedagogovi měnit přetrvávající postupy vzdělávání platné v předchozí koncepci předškolní výchovy a zaměřit se na takové strategie, které souvisejí s individualizací vzdělávání. Individualizace, jako jeden z hlavních trendů současného vzdělávání, znamená připravovat takové vzdělávací činnosti v mateřské škole, které by byly založeny na přímých zážitcích dítěte, vycházely z jeho zvídavosti, potřeby objevovat, ale také samo něco činit. V závěru příspěvku se autorka pokusila o reflexi současné praxe mateřských škol z pohledu změn, které s sebou přinesl Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. |