Informace o publikaci
VRECKO 2011: Modulární systém pro tvorbu aplikací ve virtuální realitě
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2011 |
Druh | Software |
Fakulta / Pracoviště MU | |
www | Oficiální stranky |
Popis | VRECKO je systém pro vytváření aplikací pro virtuální realitu. Jeho komponentová architektura dovoluje rychlý vývoj a rozšiřování existující virtuálních scén. Z technického hlediska je to programová základna pro virtuální realitu, která obsahuje editor určený pro vytváření nových scén nebo nových aplikací postavených na této základně. Systém VRECKO obsahuje objekty s předdefinovaným chováním, které může programátor aplikace dynamicky měnit. Pomocí instancí speciálního objektového typu nazývaného Ability lze rozšiřovat nebo měnit chování objektů ve scéně. Příkladem tohoto přístupu je editor, který je součástí VRECKO. Editor byl implementován výhradně pomocí množiny objektů Ability. Editace probíhá přímo ve 3D prostředí, což poskytuje výhody ve srovnání s 2D editováním, zejména to umožňuje přímo pracovat ve scéně stejně, jako ve finální aplikaci. Systém má schopost dynamicky měnit chování objektů. Sdílí návrh a principy použité v systémech JADE a NPSNET-V, ale navíc obsahuje nové rysy. VRECKO umožňuje vytvářet virtuální světy složené z vizuálních objektů se specifickým chováním, které jsou schopné komunikovat s jinými komponentami uvnitř systému. Jádro systému VRECKO je se skládá z několika základních komponentových typů. Všechny komponenty mají jednoduché rozhraní - kanály pro vstup a výstup událostí/požadavků a také řídící funkce, jako inicializaci, funkce pro zpracování událostí a požadavků a nastavení priorit. Také komunikační schémata mohou být měněna dynamicky, za běhu aplikace. Systém VRECKO je naprogramován v jazyce C++, zdrojové kódy tvoří více než 90 000 řádků kódu. |
Související projekty: |