Zde se nacházíte:
Informace o publikaci
Pes jako fenomén
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2011 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Inluzivní vzdělávání žáků se zdravotním postižením v základní škole. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.Sborník z konference s mezinárodní účastí. |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | Biology; animal assisted therapy; diagnostics; genetics; disease; therapy; dog; prevention; health |
Popis | Jde o přehledovou práci, která obsahuje výstupy různých výzkumných studií, dále se pokouší čtenáři nabídnout komplexnější pohled na úlohu psa v lidské společnosti, jeho původ, projevy a vlastnosti. Všímá si dobrodiní, které pes poskytuje člověku, např. jako společník, ochránce, hlídač, terapeut, průvodce. Dlouhý a cílený proces šlechtění psů vyzvedl znaky, které lidé považovali za pozitivní a výhodné, proto se pes podobá "obrazu svému". Na psím modelu je studována řada jevů, zejména aspekty hlasové a tělní komunikace, psychiky, chování. Manipulace s genetickým materiálem psa dovoluje studium lidských onemocnění. Pes rovněž může na základě svých čichových schopností predikovat řadu chorobných stavů u člověka. Canisterapie významně přispívá ke zvládání poruch u osob se zdravotním postižením, napomáhá klasické farmakologické léčbě u řady onemocnění. Staří lidé díky psovi získají novou motivaci k životu, přítele a důvěrníka. i naprosto zdravý člověk může těžit ze vztahu ke psovi, a to udržením dobré kondice a vysoké kvality svého života. |
Související projekty: |