![Studijní programy](https://cdn.muni.cz/media/3757910/studijni-programy-student-jde-chodbou-masarykova-univerzita.jpg?mode=crop¢er=0.5,0.5&rnd=133754493890000000&heightratio=0.5&width=278)
Zde se nacházíte:
Informace o publikaci
Když se zaváděné má stát zavedeným aneb k metodologii výzkumu zaměřeného na implementaci kurikulární reformy
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2011 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Škola - statický element v sociálnej dynamike |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | curricular reform; implementation; research on curriculum |
Popis | Příspěvek je založen na analýze metodologických přístupů k empirickému zkoumání kurikulární reformy jakožto specifického druhu edukační změny. Rozebírají se přístupy rozpracovávané autory, jako jsou např. Künzli, Gundem, Fullan a další. Hlavní pozornost je věnována snahám o operacionalizaci pojmu implementace, jímž je označován proces zavádění určitých idejí do praxe prostřednictvím konkrétních koncepcí. V souvislosti s tím je rozebírán problém (ne)fungování, resp. (ne)účinnosti kurikulární reformy, a to s ohledem na mnohdy nepřiměřená očekávání, jež jsou s tímto typem edukační změny spojována. |